::. eng rus .:: Home Plaan Kontakt Progress Partnerid Linke

e-süsteem reaalajas toimuvaks demokraatlikuks maakasutuse planeerimiseks linnakeskkonnas - piloottoimingud Narva kogukonnas


E-kogukonna projekti peamised eesmärgid on:

  • Edendada jätkusuutlikku ja demokraatlikku linnaplaneerimist, kasutades infotehnoloogia poolt pakutavaid võimalusi.
  • Edendada e-demokraatia kontseptsiooni, luues võimalusi arvamuste ja informatsiooni vahetamiseks.
  • Tõsta ühiskondlikku teadlikkust ja hõlmatust.
  • Luua süsteem, mis oleks abivahendiks linnaplaneerimisel.

Ideoloogia

Paljuski sarnaselt sellele, kuidas tegelikkust tõlgendatakse televisioonis, on meie projekti algseks ideeks luua olemasolevast keskkonnast kolmemõõtmeline arvutimudel, kasutades reaalajas modelleerimist võimaldavat tarkvarapaketti, mis oleks igaühele lihtsalt mõistetav.

Kodanikud, kellele staatiline ja näiliselt "lõpetatud" kunstniku nägemus või füüsiline mudel tundub väheatraktiivne, saavad tõenäoliselt juba esimesest pilgust rohkem infot ja inspiratsiooni, kui kasutatakse mittestaatilist, muudetavat visualiseerimist, mis toob koheselt esile nende kodupiirkonda kavandatud muudatused. Sageli ei tunne kodanikud vajadust diskussioonis osaleda, sest nad lihtsalt ei saa aru, kuidas mõni planeerimisettepanek otseselt nende elusid võib mõjutada, neil pole piisavalt aega küsimusse süvenemiseks ning nad leiavad, et nad pole otsustamiseks küllalt pädevad.

Just kujutlus, et ehitusprojekti tõlgendamiseks või keeruka planeeringu mõistmiseks tuleb kõigepealt rohkesti õppida, paneb paljud inimesed loobuma otsustusprotsessis osalemisest. Kui inimesed mõistavad, et neil on juurdepääs seesugusele intuitiivselt mõistetavale tehnoloogiale, mis lubab neil langetada informeeritud otsuseid, hakkavad institutsioonide ja kodanike vahelised barjäärid langema. Otsustusprotsessis hakatakse julgemalt osalema ning kutse selles osaleda laieneb palju suuremale hulgale kodanikele, kellel on võimalus hääletada mõne ettepaneku poolt või vastu, võtta ühendust planeeringu eest vastutava ametnikuga või isegi võtta osa avatud mõttetalgutest. Seega on kommunikatsioonitehnoloogia kättesaadavus siinkohal otsustava tähtsusega.

Selle töövahendi kasutamisel ei piirdu kodanike roll enam passiivse pealtvaatamisega, nii et neile üksnes näidatakse planeeritud kavandit kogu selle ilus, vaid nendest saavad aktiivsed osalised. Planeerimisprotsessi käigus on nii kodanikel kui ka kogukonna juhtidel võimalik interaktiivselt arvutiga töötada. Kasutades vaid arvutihiirt, on neil võimalik jalutada oma kodu välisukseni või vaadata üle tänava planeeritud kaubanduskeskuse erinevaid versioone peaaegu kõigi mõeldavate nurkade alt. Diskussioonide tulemusel sisse viidud muudatusi on taas võimalik interaktiivselt vaadata, samuti saab minevikus esitatud planeerimisega seotud küsimusi uuesti läbi vaadata või püstitada uusi küsimusi. Suurem osalus võib anda toitu uutele ideedele, andes neile elujõudu ja soodustades konsensuse saavutamiseks vajalikku selgust suhtlemisel.

Kirjeldus

E-kogukonna projekti eesmärk on edendada demokraatlikku ja jätkusuutlikku linnaplaneerimist, kasutades moodsa infotehnoloogia ja interneti poolt pakutavaid võimalusi. Projekt kasutab uuenduslikke veebipõhiseid tarkvaralahendusi, selleks et teha kodanikele ja asjast huvitatud organisatsioonidele rahvusvaheliselt kättesaadavaks info linnaruumi planeerimise ja arendamise kohta - sellega tahetakse soodustada avalikkuse kaasalöömist otsuste langetamisel kohalikku arengut puudutavates küsimustes ning suurendada investeeringuid Narva linna majandusse. Loodetavasti näitab projekt ka üldisemalt süsteemi kasutusvõimalusi linnaplaneerimises; kui projektist saadud kogemused on positiivsed, võib seda töövahendit kasutada ka teiste Euroopa linnade ja piirkondade planeerimises.

E-kogukonna projekt edendab otsuste langetamise läbipaistvust Narva linnas ning seega avab Narva linnavalitsusele võimaluse arendada efektiivsemat dialoogi linnaelanikega ja aidata avalikkusel paremini mõista linnavalitsuse poolt vastu võetud otsuseid.

Veebipõhise virtuaalse infosüsteemi E-kogukonna loomine eeldab teatava "virtuaalse keskkonna" väljatöötamist, kus spetsialistide poolt visandatud linna ruumiplaneeringu projektidele antakse kolmemõõtmeline vorm, kasutades planeeritava piirkonna realistlikke mudeleid, kus on võimalik arvuti abil ringi jalutada ning kuhu kodanikel on võimalus teha täiendusi ja korrektsioone, misjärel uue versiooni võib taas teisendada kolmemõõtmelisele kujule, nii et see kajastaks viimaseid muudatusi. Kavandatav süsteem peab olema võimeline mõistma kasutajate inimlikus sõnastuses esitatud soove ning teisendama need juhisteks, kuidas mingit objekti tuleb kujutada. See uuenduslik IT töövahend võimaldab sünteesida kodanike poolt tehtud ettepanekutest konkreetseid otsuseid, andes otsustusprotsessile uue demokraatliku väljundi reaalajas.

Tavalise internetiühenduse kaudu kättesaadav süsteem töötatakse välja vastavalt asjast huvitatud gruppide vajadustele ning sisaldab näiteks investorite ja turistide veebilehekülgi. Süsteem sisaldab suurt hulka erinevaid temaatilisi alamsüsteeme nagu näiteks linna üldplaan, jalgrattaliikluse temaatiline plaan, ühistranspordi korraldus, vanalinna temaatiline park jne.

Protsess

Partnerite peamised ülesanded:

  • Projekti juhtimine - Hendrikson & Ko
  • Jätkusuutlikkusega seotud küsimused - SERI
  • Narvas teostatavad uuringud - Peipsi CTC
  • Kasutajaliidese loomine - Infinity Ltd.
  • 3D moodulite loomine - Network Models
  • Töötlus- ja turvakihi loomine - IDEC SA
  • Andmebaasikihi loomine - IDEC SA
  • Süsteemi integreerimine - Infinity Ltd.
  • Süsteemi käivitamine Narva kogukonnas - Narva Linnavalitsus
  • Levitamine - Hendrikson & Ko
  • Süsteemi käivitamine ühiskonnas - Hendrikson & Ko

Rahastamine

47% projekti maksumusest rahastatakse EU LIFE keskkonnaprogrammist ja 53% projektipartnerite poolt.